Λάστιχα και Σαμπρέλες Ποδηλάτου Maxxis
Ο Απόλυτος Οδηγός Αγοράς
Λάστιχα και Σαμπρέλες Ποδηλάτου Maxxis
Τεχνολογίες Ποδηλάτων
Εάν έχεις σκοπό για εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων δρόμου μεγάλων αποστάσεων, τις εξαντλητικές απαιτήσεις της ποδηλασίας βουνού και του cyclocross είτε για την απόλαυση της οδήγησης BMX, τα ελαστικά Maxxis είναι γνωστά ως το απόλυτο ελαστικό ποδηλάτου για λάτρεις και επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο.
Εδώ μπορείς να κάνεις Download το Bicycle Tech Packet από την Maxxis:
Τεχνολογία Κατασκευής Ελαστικών Ποδηλάτου Maxxis
Βασική Κατασκευή Ελαστικών – Basic Tyre Construction
Bead
Ο σκοπός του είναι να κρατάει σε επαφή το ελαστικό με το στεφάνι του τροχού ενώ το ελαστικό είναι γεμάτο με αέρα. Υπάρχουν 3 ειδών Bead: Συρμάτινο, Kevlar και Carbon.
- Συρμάτινο: Αποτελείται από ένα στέρεο μεταλλικό σύρμα, σε εφαρμογές όπου απαιτείται η μέγιστη αντοχή και το πρόβλημα της μεταφοράς δεν είναι παράμετρος επιλογής.
- Διπλωτό: Το διπλωτό bead επίσης εξασφαλίζει την ασφάλεια του ελαστικού με το στεφάνι αλλά παράλληλα πετυχαίνει μικρότερο βάρος και εύκολη μεταφορά. Το bead κατασκευάζεται από ίνες αραμιδίου (kevlar).
- Carbon Fiber: Αποτελεί ένα ελαστικό υλικό με μεγαλύτερη αντοχή προκειμένου να μπορεί να αντέξει της δυνάμεις που ασκούνται από τα ελαστικά δρόμου υψηλής πίεσης.
Casing
Αποτελεί το περίβλημα πάνω στο οποίο “χτίζεται” το λάστιχο του ποδηλάτου.
- Single Ply Casing: Ένα στρώμα νάυλον περιβάλλεται μεταξύ των δύο beads. Ένα casing μονής στρώσης συμπεριφέρεται καλά στο οδόστρωμα και είναι μικρότερου βάρους.
- Dual Ply Casing: Δύο στρώσεις νάυλον οι οποίες ενώνουν από bead σε bead, παρέχουν επιπλέον προστασία και στιβαρότητα στα πλαϊνά τοιχώματα για εφαρμογές κυρίως ednuro και downhill (double down και downhill casing ελαστικά ποδηλάτου).

Εικόνα 1: Μέρη ενός Ελαστικού Ποδηλάτου Maxxis
Κατασκευή Ελαστικών με Επιφάνεια Μεγάλου Πλάτους – Wide Trail Construction
Η Wide Trail (WT) κατασκευή των ελαστικών ποδηλάτου Maxxis βελτιστοποιεί την διάταξη του πέλματος και του προφίλ των σύγχρονων, φαρδύτερων στεφανιών. Τα παραδοσιακά ελαστικά είναι για πιο στενά στεφάνια και δημιουργούν ένα πιο τετραγωνισμένο προφίλ ελαστικού, με αποτέλεσμα μειωμένη απόδοση. Τα WT ελαστικά ποδηλάτου Maxxis είναι ιδανικά για 35mm στεφάνια (εσωτερικό πλάτος) αλλά οι έρευνες δείχνουν εξίσου καλά σε όλο το εύρος 30mm – 35mm (εσωτερικό πλάτος στεφανιού), ανάλογα με την προτίμηση του αναβάτη.
Για τα ελαστικά Maxxis Wide Trail XC η Maxxis προτείνει να τα χρησιμοποιείς εντός των ορίων 25mm – 30mm εσωτερικό πλάτος στεφανιού.

Εικόνα 2: Wide Trail Τεχνολογία Ελαστικών Ποδηλάτου Maxxis
Ελαστικά με Τεχνολογία Tubeless Ready
Τα ελαστικά Tubeless Ready (TR) ωφελούν τον αναβάτη με πολλούς τρόπους: Η δυνατότητα να τα χρησιμοποιείς σε μικρότερες πιέσεις, το οποίο βελτιώνει την πρόσφυση. Επίσης, έχουν χαμηλότερη αντίσταση στην κύλιση σε σχέση με ένα λάστιχο ποδηλάτου με σαμπρέλα. Επιπλέον, είναι μικρότερη η πιθανότητα να τα τρυπήσεις καθώς δεν έχουν σαμπρέλα. Τα ελαστικά που είναι Tubeless Ready έχουν την σήμανση “TR” στο πλάι τους.
Τα ελαστικά που είναι Tubeless Ready τα εφαρμόζεις σε τροχούς οι οποίοι είναι συμβατοί σε Tubeless και επιπλέον τοποθετείς υγρό ως σφραγιστικό προκειμένου να διατηρείς την πίεση. Τα υγρά σφραγιστικά έχουν ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, ότι επουλώνουν μικρές τρύπες.
Συμβουλή μας είναι να ελέγχεις το υγρό συχνά για διαρροές, πτώση πίεσης κλπ και να το αναπληρώνεις.
Τα υγρά σφραγιστικά (liquid selants) συστήνουμε να τα χρησιμοποιείς μόνο στους ακόλουθους τύπους ελαστικών: Tubeless Road, Tubular, Tubeless Ready. Η χρήση σε διαφορετικά ελαστικά θα προκαλέσει ακύρωση εγγύησης.

Εικόνα: Tubeless Ready Λάστιχο Ποδηλάτου Maxxis με σήμανση “TR”
Ελαστικά Ποδηλάτου Maxxis Tubular
Μια κλασσική κατασκευή ελαστικού ποδηλάτου μόνο που το περίβλημα (casing) του ελαστικού το διπλώνουν/ράβουν πάνω σε έναν εσωτερικό αεροθάλαμο. Αυτού του είδους τα ελαστικά πρέπει να τα κολλάς ή να τα τοποθετήσεις πάνω σε συγκεκριμένου είδους tubular στεφάνια ποδηλάτου.

Εικόνα 4: Ελαστικό Ποδηλάτου Maxxis – Τubular Τεχνολογίας
Λάστιχα και Σαμπρέλες Ποδηλάτου Maxxis
Προστασία Διάτρησης και Τεχνολογία Περιβλήματος Ελαστικών Ποδηλάτου Maxxis
Πλήθος Λινών ανά Ίντσα – Threads Per Inch (TPI)
Ο αριθμός των νημάτων που διασχίζουν μια τετραγωνική ίντσα μιας μονής στρώσης του περιβλήματος του ελαστικού. Το χαμηλότερο TPI (π.χ. 60 TPI) παρέχει καλύτερη αντοχή στο τρύπημα, το κόψιμο και την τριβή, αλλά είναι βαρύτερο. Το υψηλότερο TPI (π.χ. 120 TPI) σε βοηθάει να το προσαρμόσεις καλύτερα στο έδαφος, προσφέρει πιο ομαλή, πιο άνετη οδήγηση ενώ μειώνει παράλληλα το βάρος του ελαστικού. Τα περιβλήματα με υψηλότερο TPI είναι πιο εύθραυστα σε σύγκριση με τα περιβλήματα χαμηλότερου TPI.
Οι μονάδες μέτρησης Maxxis TPI είναι τα νήματα ανά ίντσα ενός φύλλου περιβλήματος, σε σύγκριση με ορισμένες αξιολογήσεις TPI ανταγωνιστών

Εικόνα 5: Πυκνότητα Λινών (TPI) Ελαστικών Ποδηλάτου Maxxis
Μετάξι – Silkworm
Η τεχνολογία Silkworm αποτελεί ένα αποκλειστικό υλικό το οποίο ενσωματώνουν σε συγκεκριμένα μοντέλα ελαστικών της Maxxis, αυξάνοντας έτσι την αντοχή στην διάτρηση και την φθορά. Η τεχνολογία Silkworm είναι κάτω από το πέλμα ως breaker.

Εικόνα 6: Τεχνολογία Silkworm Ελαστικών Ποδηλάτου Maxxis
Τεχνολογία Ελαστικών Ποδηλάτου Maxxis “ZK”Η τεχνολογία “ZK” αποτελεί την επόμενη γενιά προστασίας από διάτρηση η οποία είναι πιο ευέλικτη και πιο ισχυρή από τα προηγούμενα υλικά όπως το “K2”. Η τεχνολογία “ZK” είναι breaker στρώση, την οποία βάζει κάτω από το πέλμα, στην μέση συνήθως το ελαστικού.

Εικόνα 7: Τεχνολογία Ελαστικών Ποδηλάτου Maxxis “ZK”
Λάστιχα και Σαμπρέλες Ποδηλάτου Maxxis
Προϊόντα Καταστήματος:
Damianbikes.gr Λάστιχα Ποδηλάτου Maxxis
Damianbikes.gr Υγρά Προστασίας Διάτρησης – Sealants για Tubeless